Hoofdpijn & stressmassage
Hoofdpijn & stressmassage is bedoeld voor gezonde mensen en is
daarmee onderdeel dan preventieve therapie.
Bij deze massage worden niet alleen de rug en schouders maar ook het hoofd en gezicht in meegenomen.
Er wordt gebruik gemaakt van ruime hoeveelheid warme ayurvedische kruidenolie.
– de massage verbetert de weerstand en activeert het lymfesysteem en de bloedsomloop
– bestrijdt stress, vermoeidheid en slapeloosheid (voorlopers burn-out)
– draagt bij aan lichaamsbewustwording en verlichting van spierspanning
helpt bij klachten vermindering en oplossing zoals rugpijn, nekklachten, rsi, whiplash, stress, burn-out, spijsverteringsklachten en hoofdpijn.

Atlasmassage
Tegenwoordig hebben veel mensen last van een pijnlijke nek, schouder of arm als gevolg van overbelasting.
Ook migraine, cluster- en chronische hoofdpijnen komen veelvuldig voor.
Vaak worden knopen hardnekkig weggemasseerd , wat met veel pijn gepaard gaat en dat is meestal geen pretje.
Door de Atlasmassage wordt met een speciale massagetechniek de nek en schouders op een zachte en natuurlijke wijze losgemaakt en de doorbloeding extra gestimuleerd.
Hierdoor is het lichaam zelf in staat te genezen en de klachten te laten verdwijnen.
Op deze manier kunnen pijnklachten door scheefstand van nekwervels, de wervels tussen de schouderbladen, armklachten en beperking in het naar links en rechts kijken op een uiterst zachte  en veilige manier , worden verbeterd

Atlas-Lumbaalmassage
De atlas lumbaal massage is een zachte methode voor het gehele lichaam om de doorbloeding en het zelf genezend vermogen te stimuleren.
In de meeste gevallen heeft het direct een positief effect ten opzichte van veel aan de wervelkolom gerelateerde klachten.
Hierbij start de massage met een behandeltechniek  waarmee op een relatief zachte manier het beenlengte verschil wordt opgeheven een scheeftand in het bekken op een natuurlijke wijze wordt gecorrigeerd.
Veel lage rugklachten met uitstaling naar het been, moeite met bukken en zelfs knie-enkel en voet klachten worden veroorzaakt door een vastzittende SI-gewricht.
ook dit gewricht wordt op een zachte manier losgemaakt, waardoor de klachten in de meeste gevallen verdwijnen.
Door een korte massage word de doorbloeding gestimuleerd en verdwijnen de ‘kabels ’na korte tijd, waardoor er snel verlichting optreedt.
De Atlas-Lumbaal massage is in te zetten bij vrijwel alle wervelkolom gerelateerde klachten.

Bij de lumbaal behandeling is de atlasmassage inbegrepen.

Breuss-massage

De Breuss-massage is een zachte strijking met zo weinig  mogelijk druk.
De manier waarop deze massage wordt gegeven is zo zacht dat je daardoor een beetje ‘wegdoezelt’.
Doordat je zowat een beetje van in slaap valt, verslappen je spieren en komt je lichaam geheel tot rust.

Hierdoor wordt de lange rugspier langer en soepel(er).
Op deze manier wordt er meer ruimte gecreëerd tussen de wervels.
De wervels en tussen wervelschijven komen weer op hun plaats.

Tevens kan je de Breuss-massage  prima te combineren met een Atlas-lumbaal massage.

De Breuss-massage is zeer geschikt bij mensen met ernstige osteoporose, maar ook bij artrose, ischias, chronische hernia, spit, rugpijn, pijn in het heiligbeen, reumatische pijn, chronische osteoporose, verkrampte en pijnlijke wervelkolom, burn-out, ziekte van Bechterew, hypermobiliteit syndroom, ontspanning/verzorging van de rug.
doordat er vrijwel geen druk wordt gegeven is deze massage volkomen vellig en kunnen de bovenstaande aandoeningen succesvol behandeld worden.

Bij de Breuss-massage gebruik ik Johannesolie.
Het hoofdbestanddeel bestaat uit Sint-Janskruid.
Ik werk met 100% pure olie.
De therapeutische werking is een betere doorbloeding en het is verwarmend.
De combinatie van de strijkingen, energie en de Johannes-olie hebben een zeer ontspannende werking tegen spier-en gewrichtspijn.